Wiek: 8+Graczy: 2−4Czas: 90−120 min |
Zawartość pudełka: | |
|
|
Instrukcja w pudełku.
Przygotowanie do gry
Zaklęta busola
W lewym górnym rogu planszy jest zaklęta busola. W otworze znajdującym się na jej środku zamontuj strzałkę.
Działanie zaklętej busoli jest związane głównie z kartami z poleceniami do wykonania z talii kart przygoda:
a) Zaklęta busola decyduje o kierunku poruszania się pionka gracza (polecenie z karty przygoda). Wówczas anulowane jest działanie kostki cyfrowej. (Gracz przesuwa statek o określoną liczbę pól w kierunku wyznaczonym przez wskazówkę zaklętej busoli, pod warunkiem że ruch ten jest możliwy (ograniczenie obramowaniem planszy i obszarem lądowym).
b) Zaklęta busola służy również do losowania liczb znajdujących się na jej obwodzie. Liczby te są potrzebne do wykonywania poleceń z kart przygoda.
c) Dodatkowo, jeśli podczas abordażu doszło do kontrataku i obaj gracze odpowiedzieli poprawnie na pytania, to wskazanie zaklętej busoli rozstrzyga o zwycięstwie.
Drewniane klocki
Gracze wybierają 4 z 8 możliwych lokalizacji skarbu i umieszczają tam drewniane klocki.
Żetony butelka
Gracze rozkładają na planszy żetony z pływającymi butelkami na dowolnych pustych polach morskich. Liczba butelek rozłożonych na planszy jest uzależniona od liczby graczy.
Gracz musi zebrać z planszy po jednej butelce każdego koloru: fioletową, zieloną i niebieską, i wymienić je na odpowiednie fragmenty mapy.
Tabliczka z żetonami skarbiec i fragmenty mapy
Tabliczkę z żetonami skarbiec i 12 fragmentów mapy należy umieść obok planszy.
Uwaga! 4 żetony skarbiec są elementami ruchomymi. Przed rozpoczęciem gry należy je przemieszać i umieścić w tabliczce.
Karty
Karty pytanie tekstowe, pytanie obrazkowe, przygoda, bazar i klucz należy ułożyć obok planszy.
Uwaga! Karty bazar i klucz znajdują się w jednej talii i należy je rozdzielić (37 kart bazar i 8 kart klucz).
Pionki i żetony
Każdy z graczy wybiera:
• 1 pionek postać,
• 1 pionek statek do złożenia.
Przed rozpoczęciem gry gracze otrzymują z banku:
• 2 żetony ryby,
• 2 żetony beczka z wodą,
• 1 żeton moneta.
Uwaga! Pozostałe żetony (ryby, beczka z wodą i moneta) należy położyć obok planszy, w banku.