Hippocampus Gra planszowa Byli sobie podróżnicy

Stawka VAT: 23%

SKU: HPP-12007

Podstawowy kod EAN: 5908259812007

Dostępność: Brak na stanie

Przewidywany czas dostępności: 2-5 dni

Zapytaj o dostępność

Zamów

Zaloguj się
Kategoria: Produkty

 

Edukacyjna gra planszowa Byli sobie podróżnicy
 
 
Podczas wspólnej zabawy dowiesz się wielu ciekawych rzeczy. Obok historii odkryć geograficznych poznasz tajemnice egzotycznych miejsc. W czasie niezwykłej podróży odkryjesz najwyższe szczyty, najdłuższe rzeki najgłębsze oceany… Twoim celem będzie odnalezienie skarbu. Najpierw szukasz fragmentów mapy ukrytej w pływających butelkach. Na mapie odnajdziesz miejsca, gdzie może być schowany papirus z elementami szyfru otwierającego skarbiec. Gdy masz już szyfr, pozostało ci tylko… dotrzeć skarbca… i tu może czekać cię niespodzianka. Nawet jeżeli pokonałeś piratów, ominąłeś mielizny, poradziłeś sobie z działaniami magicznej busoli, to jeszcze nie gwarantuje sukcesu. Są 4 możliwe lokalizacje skarbca. Twój kod otwiera tylko jeden nich.

 
Wiek: 8+Graczy: 2−4Czas: 90−120 min
Zawartość pudełka:
  •  1 plansza (85 x 57 cm),
  •  4 pionki statek,
  •  8 pionków postać,
  • 55 kart pytanie obrazkowe (55 pytań),
  • 55 kart pytanie tekstowe (110 pytań),
  • 45 kart przygoda,
  • 37 kart bazar,
  •  8 kart klucz,
  •  4 mapy (3-częściowe puzzle),
  •  1 tabliczka z żetonami skarbiec,
  •  1 kostka cyfrowa,
  •  1 kostka funkcyjna,
  •  4 drewniane klocki (do lokalizacji skarbów),
  • 30 żetonów beczka z wodą,
  • 30 żetonów ryby,
  • 42 żetony moneta,
  • 12 żetonów butelka (4 zielone, 4 niebieskie, 4 fioletowe),
  •  1 wskazówka do montażu zaklętej busoli,
  •  4 detektory odpowiedzi.
Ciekawostka! Pionki do podróży po polach morskich są w postaci puzzli 3D do samodzielnego montażu.
Instrukcja w pudełku.

Przygotowanie do gry

Zaklęta busola

W lewym górnym rogu planszy jest zaklęta busola. W otworze znajdującym się na jej środku zamontuj strzałkę.
Działanie zaklętej busoli jest związane głównie z kartami z poleceniami do wykonania z talii kart przygoda:
a) Zaklęta busola decyduje o kierunku poruszania się pionka gracza (polecenie z karty przygoda). Wówczas anulowane jest działanie kostki cyfrowej. (Gracz przesuwa statek o określoną liczbę pól w kierunku wyznaczonym przez wskazówkę zaklętej busoli, pod warunkiem że ruch ten jest możliwy (ograniczenie obramowaniem planszy i obszarem lądowym).
b) Zaklęta busola służy również do losowania liczb znajdujących się na jej obwodzie. Liczby te są potrzebne do wykonywania poleceń z kart przygoda.
c) Dodatkowo, jeśli podczas abordażu doszło do kontrataku i obaj gracze odpowiedzieli poprawnie na pytania, to wskazanie zaklętej busoli rozstrzyga o zwycięstwie.

Drewniane klocki

Gracze wybierają 4 z 8 możliwych lokalizacji skarbu i umieszczają tam drewniane klocki.


Żetony butelka

Gracze rozkładają na planszy żetony z pływającymi butelkami na dowolnych pustych polach morskich. Liczba butelek rozłożonych na planszy jest uzależniona od liczby graczy.
Gracz musi zebrać z planszy po jednej butelce każdego koloru: fioletową, zieloną i niebieską, i wymienić je na odpowiednie fragmenty mapy.


Tabliczka z żetonami skarbiec i fragmenty mapy

Tabliczkę z żetonami skarbiec i 12 fragmentów mapy należy umieść obok planszy.
Uwaga! 4 żetony skarbiec są elementami ruchomymi. Przed rozpoczęciem gry należy je przemieszać i umieścić w tabliczce.


Karty

Karty pytanie tekstowe, pytanie obrazkowe, przygoda, bazar i klucz należy ułożyć obok planszy.
Uwaga! Karty bazar i klucz znajdują się w jednej talii i należy je rozdzielić (37 kart bazar i 8 kart klucz).


Pionki i żetony

Każdy z graczy wybiera:
• 1 pionek postać,
• 1 pionek statek do złożenia.
Przed rozpoczęciem gry gracze otrzymują z banku:
• 2 żetony ryby,
• 2 żetony beczka z wodą,
• 1 żeton moneta.
Uwaga! Pozostałe żetony (ryby, beczka z wodą i moneta) należy położyć obok planszy, w banku.